خانه » دانستنی های دیابت » تغذیه در دیابت » صبحانه سالم دیابتی ها

صبحانه سالم دیابتی ها

برای داشتن صبحانه ای ایده آل و سالم لازم نیست زمان زیادی صرف کنید با کمی ابتکار می توانید صبحانه ای سالم و درعین حال مغذی برای خود فراهم کنید.
انتخاب چند ماده غذایی که در زیر آمده می تواند یک صبحانه خوب و سالم برای فرد دیابتی باشد.

میوه، شامل انواع میوه های تازه و خشک شده مثل کشمش
غلات سبوس دار مثل نان جو دو سر، نان های چند غله، نان جو
انواع مغزها به صورت خام مثل گردو و بادام زمینی، یا کره آنها البته بدون شکر
تخم مرغ و لبنیات کم چرب
سویا و شیرسویا
سبزیجات تازه

توجه داشته باشید مقدار و حجم مصرفی بسیار مهم است و مقدار آن را طبق توصیه پزشک و کارشناس مربوطه مصرف کنید.
شما می توانید از ترکیب مواد فوق صبحانه ای لذیذ داشته باشید. به عنوان مثال ترکیب ماست و میوه ها مثل ماست و توت فرنگی یا در صورت اضافه کردن شیر به این مخلوط انواع اسموتی نیز خواهید داشت.
همچنین می توانید از ترکیب سبزیجات با غلات و لبنیات نیز ساندویچ های مغذی تهیه نمایید. مانند نان سبوس دار به همراه پنیر کم چرب، سبزی ساده و گوجه فرنگی.

منبع: وب سایت انجمن دیابت آمریکا  American Diabetes Association

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme